Hokky Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Måtte åpne litt på glidelåsen på varmekjeledressen når jeg var i båten og jobbet litt.. :D Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Hangadrott Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Uoppdrukne pussepils sprekker ikke lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 10.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 bjornak skrev: Er det ikke på tide å dra i gang denne tråden for i år, anyone... noen små tegn? Lysere dager ja, men ISkaldt her i Tananger. Håper Vibå/Grågåsen snart kommer. DA ER DET VÅR ( VÅR er navnet på båten min) Som emne starter i 2009 skrev jeg ......Grågåsen ble observert over Stavanger/Sunde i dag ( 7/2-09 ) Dette året tror jeg de snur langt ute i Nordsjøen/Skagerak og sier ......... me retuneret ,kommer tilbake om noen uke til. Andre små tegn ute i det kalde landet vårt...... Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 -7 idag tidlig, ser ut til å bli skyfritt. Idag blir det en fin dag med vårfornemmelse. På tide å begynne å måke rundt båten for å hjelpe naturen med å få det snøfritt til sjøsetting i slutten av mars. Etter hva jeg kan se av langtidsmeldinger, så blir Søndag bunnstoff dag. skyfritt og 0/-1 grader tilsier at det blir varmt og fint i sola. Med ett par varmelamper i tillegg, regner jeg med at det skal gå bra. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tox Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Jeg må si det er lite vårfornemmelser å spore her i Vestfold; minus 7, og ikke antydning til snøsmelting , så langt i år..... Men dagene har blitt lysere, og man kjenner vel at sola varmer litt, sånn midt på dagen, så det er da håp. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 nope.. ingen vår-tegn her i sør.. startet dagen med minus 17 i går.. og akkurat nå er det minus 6.4. Sola har enda ikke begynt å komme ned i gården vår, den kommer til pipa også forsvinner den igjen.. men om en ukes tid er den nok på hustaket.. og snart i gården og da begynner det å smelte.. ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Wasco Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Her på Karmøy skulle krokus og andre vårblomster allerede ha stukket hode opp av jorden på denne tiden. men i stedet har vi snø og minusgrader.....hufff og huff...og huff enda en gang Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
vivvi Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 (redigert) Sola skinner, fuglene synger, fyrer i ovnen, halvmeter med snø... kan det bli bedre??... Selvfølgelig!!!! Ta en titt innom HER så får en vår og sommer følelsen igjen! Vivvi Redigert 10.Februar.2010 av vivvi (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
RSL Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Jeg var nedenom båten i går kveld, og det var veldig lite som minnet om vår :-( Kaldt, surt, lett snødriv og is så langt man kunne se i mørket. -6 grader i cocpit (under burka) og +4 inne. Tørt og fint og laveste temperatur siste uke var +3 og det høyeste var +7. Men i helgen er det svenskerally som gjelder og etter det bare for vinteren å pakke seg sammen og dra nordover. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
LM 605 Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Må vel bare minne om at de verste snøfallene i fjor her på Sørlandet kom vel i slutten av Mars...... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Har begynt ringerunden for å få meg en båtplass nærmere hytta. Det er ett sikkert vårtegn hos meg i hvertfall... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Finn Erik Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Regninga på båtplassen er kommet og betalt...... Det er da noe...... Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 LM 605 skrev: Må vel bare minne om at de verste snøfallene i fjor her på Sørlandet kom vel i slutten av Mars...... Grøss og Gru... Første mulighet for meg å seile i fjor var 28. Mars. I år starter påsken 26. mars, så jeg ser for meg påske i boblehavn. (Det er liksom ikke mindre is i fjorden i år) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Salt Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Vårtegn: 10.2.2010 (ved 59°N 011°E): Soloppgang 08.06; Solnedgang 16.53; 2 t 45 min lengre enn ved solverv! Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Bitteliten Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Dagens vårtegn -4 da jeg gikk ut på ski- -8 to timer senere da sola gikk ned. Sola varmer. Håper det drøyer lenge til sola varmer mer. Herlige skiturer Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Bitteliten skrev: Håper det drøyer lenge til sola varmer mer Judas.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
jonn Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Hei, det blir vel en stund til jeg får vårstemning. Det er naboen Robert som tok bildet av rederen som måker taket. Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Meget bra vårtegn jonn. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Vekk med det, enten det vil eller ikke Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 jonn skrev: Det er naboen Robert som tok bildet av rederen som måker taket. Et flott vårtegn. Men at dagene er blitt lengre merkes godt uansett snø eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 3 timer og 19 minutter i dag tror eg de var de merkes at de går mot vår Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Mariell Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Stoffet båten på Lørdag. Lukten av bunnstoff, DET er vårtegn det. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
MajorAndy Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Sad en time i solen i 10 graders varme i går. Nævnte jeg, at det var på Promenade des Anglais i Nice...? Andy Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Vårtegn og vårtegn, sitter og ser på snøværet ut av vinduet. Værmeldingen for Krisiansandsområdet så vel heller ikke så lystig ut : Kaldt vær, vind opp i kuling styrke, noe snø hele uken.......Nei, må nok ut å skuffe snø i stedet for båtpussen enda en stund er jeg redd for ? Sitér dette innlegget Link to post
Mossmann Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 (redigert) Ser ikke mye til vårtegn her...10-15 cm snø i går og i natt, og det skal visst komme 30cm til Det har vært såpass kaldt her på Norges solkyst( ) at Rosfjorden(Den fjorden i norge med høyest saltinnhold) har fått et lokk på seg i indre deler av seg. Heldigvis er den ikke tykkere enn at jeg bryter opp havna med svigers' Carat 22 Redigert 16.Februar.2010 av Mossmann (see edit history) Sitér dette innlegget -Mossmann- AOMCI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.