Omegaen Svart 5.Juli.2012 Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 ja, når du sier det sånn så ser jeg at det ser slik ut her i boken og ja.. jeg dreide ikke på motoren min uten fordeler i.. satt den på TDC og så tok jeg ut den gamle fordeleren og satt i den nye.. da gikk den bare nedpå to veier.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
step Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 (redigert) Trenger du hjelp til teningen så kjenner jeg en spesialist!! Du har ikke mye igjen nå. Dette blir strøkent. Venter spent på oppstart film. Redigert 6.Juli.2012 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Bredo Svart 6.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Trenger du hjelp til teningen så kjenner jeg en spesialist!! Du har ikke mye igjen nå. Dette blir strøkent. Venter spent på oppstart film. Tusen takk Step. Kommer nok ikke helt opp på ditt nivå, men jeg prøver så godt jeg kan Sliter jeg med å få justert tenningen så ringer jeg etter spesalisten Over til første økt i dag. Med lånt bajonettsag og reparert glidehammer... ...måtte til slutt kravene til lagrene gi tapt... ...og de passet jo perfekt som anlegg for hammeren når jeg slo inn de nye lagrene Passet på at hullet i lageret kom på linje med smørekanalen, sånn ca kl 4. Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Superkul Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 detta blir bra , glad jeg har bare ett av di dyrene i prosjektet mitt, stå på og få ut film Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Bredo Svart 6.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Da var økt nr 2 over for i dag. Har gruet meg lenge for denne jobben og ikke helt uten grunn desverre. Etter mye banning og slit med å få på nr 1 gikk heldigvis nr 2 på mye lettere. 2 stk bellhouse montert tilbake på båten: Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
alphaman Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 nå nærmer du deg oppstart snart du har vært flink nå,fortsett med det så blir det sjøsetting snart Sitér dette innlegget Link to post
tangkvast Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Dette ser jo riktig så bra ut. Må være godt å se at det nærmer seg slutten. Stå på Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 8.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 Passet veldig godt med en dag uten regn. Fikk på 2 lag med Jotun antipest i dag: Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
glalaks Svart 8.Juli.2012 Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 Vannlinja di avslører at det ikke er en liten 4 sylindra motor under dekk.. Hehe.. Stilig!! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Omegaen Svart 8.Juli.2012 Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 Gleder meg bare mer og mer til å se denne cruise på sjøen i 50+ knop.. hehe.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Bredo Svart 8.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 Ruslet en tur langs bryggene i Holmestrand i dag. Inspiserte i samme slengen plassen jeg kan låne inntil videre: Ser smalt ut, men den har jo ligget her før, så om plassen ikke har krympet skal det gå akkurat Kribler bra i kroppen nå etter å komme utpå Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bredo Svart 9.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2012 (redigert) Fikk på plass tredje strøket med Jotun Antipest i dag. Med hjelp av svigers og svoger klarte vi å flytte opplagsstøttene noen centimeter så jeg kommer til der som båten hvilte på støttene. Var litt nervøs når vi løftet båten på jekk, men med masse plank under jekken og en solid bjelke som anlegg mot båten gikk det bra Har monterte nye oljetrykksfølere, rotert motorene til TDC og skrudde på plass tennpluggene. Håper på bunnstoff i morgen, men værmeldingen sier onsdag. Ellers er det bare å vente på bestilte deler. Redigert 9.Juli.2012 av Bredo (see edit history) Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
trulsant Svart 9.Juli.2012 Del på Facebook Svart 9.Juli.2012 Tips...jeg har dårlig erfaring med Jotun Racing på Antipest herdet i ett døgn...30% av bunnstoffet slapp ved opptak og spyling av båten på høsten. Er visst en fordel å legge første lag bunnstoff så fort det er tørt nok... Tror ikke det er samme problem med selvpolerende bunnstoff. TA Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 9.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2012 Tips...jeg har dårlig erfaring med Jotun Racing på Antipest herdet i ett døgn...30% av bunnstoffet slapp ved opptak og spyling av båten på høsten. Er visst en fordel å legge første lag bunnstoff så fort det er tørt nok... Tror ikke det er samme problem med selvpolerende bunnstoff. TA Wow, takk for tipset. Da er jeg litt i villrede siden jeg hadde tenkt å ta nettopp Jotun Racing. Selvpolerende blir vel fort borte på denne her? Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bredo Svart 10.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Ok, da ble det Jotun NonStop selvpolerende bunnstoff. Mesteparten av tiden ligger jo farten godt innenfor området som anbefales for selvpolerende. Har fått på et strøk med hvit og satser på et til før kvelden. "Kilen" som går opp på siden av båten mot hekken skal få rødt bunnstoff, så ser det litt bedre ut når den er i plan. Fikk pakke nr 2, av totalt 8, fra eBay i dag. Første kom nye oljetrykksfølere, i dag kom lokk til termostathuset. Ikke så spennede, men i aller høyeste grad nødvendig Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bredo Svart 12.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2012 (redigert) Ingen pakker i går Ser av trackingen at flere av de ligger i tollen nå. Håper på raskt ekspedering I mellomtiden får jeg trøste meg med at all jobbingen og ventingen til slutt er verdt det: Redigert 12.Juli.2012 av Bredo (see edit history) Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Chrome Svart 12.Juli.2012 Del på Facebook Svart 12.Juli.2012 RÅTT!!!! Mektig imponert! Sitér dette innlegget Don't go through life, grow through life. Link to post
Bredo Svart 13.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 Fikk et par forsendelser i dag og her er herligheten Kit med elektronisk tenning: Flamearrestor: Termostathus: Har ikke helt bestemt meg om jeg skal lakke termostathusene. Synes kanskje de skal være røde som motorene, men det enkleste er jo å la de være sorte. Hmm, hva synes folket? Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
alphaman Svart 13.Juli.2012 Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 la de være sorte,hva gjenstår nå? Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 13.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 la de være sorte,hva gjenstår nå? Venter på forgassere, noen koblinger til kjølingen og vanntemperaturmålere. De ble alle bestilt i forrige uke og kan komme når som helst. Når de 3 pakkene er i hus blir det oppstart på pall umiddelbart. Om ikke noe uforutsett skulle skje så blir motorene deretter montert inn og da er det bare og bestille kranbil Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bearded Beast Svart 13.Juli.2012 Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 RÅTT!!!! Mektig imponert! Hva var dt du var så veldig imponert av? en båt med snart den mestproduserte motor gjennom tidene elr var det noe annet Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 14.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Påføring av bunnstoff (under vannlinjen) og topcoat (hvit over vannlinjen) er ferdig. Hadde håpet det røde bunnstoffet matchet bedre med skrogfargen, men jeg synes ikke det var pent med hvit bunnstoff opp langs sidene. Noen som vet hvor man eventuelt kan få bunnstoff mikset etter fargekode? Fikk melding fra posten i dag at forgasserne ligger ufortollet i Oslo. Det fulgte vist ikke med dokumentasjon på verdien av innholdet i pakken. Har sendt inn dokumentasjon pr. mail i kveld. Noen som vet om det går ann å møte opp på postens godssenter i Oslo og bli ekspedert over disk? Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Chrome Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Nydelig Bredo, du kan sakene dine! Blir artig og rå båt dette! Sitér dette innlegget Don't go through life, grow through life. Link to post
FM 8-12 Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 det går fint bredo Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 16.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 Spurte på Bilextra om de hadde olje til innkjøring av motorer, men de ante ikke hva jeg pratet om. Gikk gjennom noen nettbutikker jeg har handlet hos tidliger og fant denne hos gasoline.no. Skal være god kvalitet, og det bør det være til den prisen Må igjen sende en takk til Step her på BP, siden jeg heller ikke hadde hørt om innkjøringsolje før jeg leste tråden hans Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.